15-01-2009

Skolan var som vandligt. Man pimplar kaffe på rasterna, för att man e beronde. På vår lektion i mäniskor i behov av stöd diskuterade hella klassen skulle du kunna vara ihop med en lindrigt utvecklings störd? Många skulle nog inte kunnan det. Men jag tror att det kan gå. Jag har set det, bland annat på exteram meakover home adison (stavningen e inte så bra på engska) Man kan ju inte ha barn eller så men tillsammans kan man bli och leva lyckliga. Där var även en som sa att om man träffar en kille/tjej och man börjar träffas och får en relation och sedan får reda på att han/hon är lindrigt utvecklingstörd så kan man först bli arg för den inte sa det från början men sen så när de smält in förstår man varför och fortsätter förhålandet. För nakdelen om den berätar driekt är att man får rakt nej pågrund av fördommar.

Min fråga är skulle du kuna bli tillsammans med en lindrigt utvecklingstörd person? Hade varit kul o få svar.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Erica

sv: Jag har sett filmen också. Men det var ett tag sen så jag ska kanske se den igen :P

2009-01-15 | 15:32:04
http://Ericalook.se
Olessia

haha beroende av kaffe är många i min klass

2009-01-15 | 15:34:56
http://nenno.blogg.se/
Anonym

Asså ja om man är kär i den så klart

2009-01-15 | 16:04:36




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!