Bokrecension


Percy Jackson, född till hjälte - Rick Riordan
sidor: 422
Förlag: Bonnier Carlsen
Poängn: 5/5

Baksidan:
Percy Jackson har ADHD och dyslexi, och han vet mycket väl att hans verklighetsuppfattning inte är som alla andras. Men det som händer honom är när skolan är på studiebisök i new york... Det är bara för mycket! Plötsligt förvandlas hans elaka mattelärare till ett monster, ett riktigt monster som inte vill annat än att ta livet av honom. Bokstavligen!

Snart börjar andra oförklarliga saker att hända honom, och till sist måste hans mamma berätta sanningen. Sanningen om vem hans far är. och Percy upptäker att han inte är ensam om att se världen på ett annorlunda sätt. han är född till hjälte - och den ende som kan rädda Jorden undan ett krig värre än allt tidigare.

Mina ord:
Jag köpte denna boken för 1 årsedan när filmen kom och började läsa den. Sen kom nya böcker och man la den åt sidan men nu har jag äntligen läst ut hela och älskade den. Ett lätt språk och stor text. Jag gillade det när han var halblodslägret bäst. Den är lite anorlunda gemfört med filmen men det gör inget. Värkligen läs värld för dom som gillar fatasy. Snart ska jag nog börja på 2an
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!