Bokrecension

Syskon mot sin vilja - Ritta Jacobsson


Förlag: http://www.wahlstroms.se/
Sidor: 262
Serie: Jonzon / Jonsson

Baksidan:
De har inget val. Tea och hennes två småsyskon måste lämna sina kompisar och sin pappa i förorten. Alexis och hans stora syster Antonia måste byta skola och flytta från våningen i innerstaden. Tillsammans ska börja ett nytt liv under samma tak, trots att de varken känner varandra eller varndras familjer. Allt för att Teas mamma och Alexis pappa är kära och har bestämt sig för att leva ihop, ute på landet.
Det börjar inte bra. Teas rum ockuperas av Antonia, Tea hämnas på Alexis och har snart bråkar alla med alla. Kan den här nya familjen hålla ihop ens en vecka?

Mina ord:
Jag läste denna boken första gången för några årsedan. Även då gillade jag denna serien. Så det var som att dycka ner i några år tillbaka. Handligen är bra, för det är nog ganska vandligt och sätta ihop nya familjer idag och hur det är svårt och få alla att gå ihop. Det är även svårt och börja en ny klass. Det framkommer också bra. Serien är nog för yngre läsare än mig men endå läs värld. Sen denna nya upplagan med två böcker i 1 säger jag tumen upp.

Poäng:
3/5
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!