Några av mina favorit förfatare

Under våren har jag fått några favorit förfatare till i min lista. Vilket jag tycker är roligt :) Så här kommer dom i en lista. Det är ingen speciell ordning på förfatarna. Jag ville berätta detta för på bara ett halvår har jag hittat så många nya jag gillar att Det blivit rekord sen 2007 hehe


Gayle Forman
Denna kvina har skrivit två böcker som jag slukade under våren. Det är Om jag stannar och När jag lät dig gå. Två helt underbara böcker. Har du inte läst dom gör det.


Sarah Dessen
Jag läste hennes första bok på svenska föra veckan och inte blev jag besviken alls efter allt jag läst om hennes böcker. Snarare älskade jag den. Riktigt bra karaktärer och historien. Ska få mitt perfekta liv på posten i veckan och det ser jag fram i mot att få läsa.


Jenny Han
Jag älskade värkligen hennes två böcker sommaren jag blev vacker och ingen sommar utan dig. Så sommriga och kärleksfull men mysiga karktärer. Spänade och fin. Jag hade säkert kuna fortsätta mer. Ser fram i mot 3an som kommer nästa år på svenska. Men igentligen vill jag inte vänta. Så bra är hennes böcker.


Alex Flinn
Här kommer något chokande och roligt, jag trode Alex Flinn var en man. Men det är en kvinna. Vilket jag fattade efter att jag sökte bild på förfataren idag. Roligt, roligt hehe. Beastly är väldigt bra och rolig nytolkning av stjönheten och odjuret. Så gillar du den disney teknade filmen bör du läsa hennes bok och se filmen :)


Sara Shepard
Har skrivit Pretty Littel liers som jag älskar både serien i böcker och i tv-serie. Läste igentligen dom tre första böckerna i föra hösten men läste 4an i våras så tycker det räknas. Dom är jätte spänande och bra. Mysteriom, kärlek och drama. Lätt något att prova läsa och se på. Jag kan inte få nog.


Här kommer lite äldre förfatare som jag hittade förlängsen. Skriver inget längre om dom för haft dom som favoriter i flera år.

Ann Bracheras - systrar i jeanns serien helt magisk

Meg Cabot - En prinsessas dagbok serien, Avelon High, Whasington DC, Nu eller aldrig och Jinex - tur i oturen med flera som jag läst. Magiskt bra böcker.

J.K Roling Harry Potter behöver jag äns säga detta? Magiskt med att vara i den genrationen med HP

Stephanie Mayer Twilight serien är bra, det får jag säga. Jag är inte licka stort fan längre. Är tröt på serien nu. Men när det kom och blev sån suce jag var helt galen haha. Slukade böckerna på 2 veckor. Så får nog nämna henne.

Emma Granholm snälla kom med fler böcker :D älskade dina tre du har skrivit än. Simon och sofie, liv och Lovisa sist men inte minst den bästa av dom tre ett nytt liv på köpet. Värkligen bra svenska böcker.

Gillar även frost och feber av Maggie Stiefater. Värkligen nämnvärda böcker. Hon kommer med en ny bok i höst i Usa ska bli intresant när den kommer till sverige.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!