Bokrecension



När jag lät dig gå - Gayle Forman
Bokförlag: http://www.wahlstroms.se/
Sidor: 223
Betyg: 5/5

Baksidan:
Tre år senare ...
Det har gått tre år sedan den tragiska bilolyckan, tre år sedan Mia lämnade Adam. Nu lever de på olika sidor kontinenten. Mia är hyllad cellist och Adam har slagit igenom som rockstjärnal Adam får ett dyngn ensam i New York. Samma kväll ska Mia ge konsärt. Han smiter in och lyssnar. Efter blir han kallad till Mias loge ...

Mina ord:
Den andra boken i en serie på två böcker är detta. Eller tror inte det kommer fler allfall. Första boken älskade jag och denna andra älskar jag också. Minst lika fin och väll skriven. Det har gått 3 sen man lämnade dom på sjukhuset och man får läsa i nu tid om hur deras möte går och sen även går författaren tillbaka i tiden i vissa kapitel för att förklara vad som hänt under åren som gått. Det är en sådan röd tråd och man vill inte sluta läsa, man vill bara veta vad som ska hända härnäst. Vad dom kommer säga i sitt möte och så. Har du läst första boken måste du läsa denna. Eller så tycker jag du bör läsa båda. Mia och Adam är bra karaktärer, som man fattade tycke för redan från början. Mia är lite mer compliserad men jag gillar henne också.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!