Bokrecension



Lånad från bibloteket
Förlag: http://www.rabensjogren.se
Sidor: 250
Betyg:
3/5

Baksidan:
Hur vet man om man verkligen känner någon?
Hur vet man vem man kan lita på?
Och vad gör man när saker som aldrig händer, faktiskt händer?

Andreas har nyss flyttat från Luleå till sin pappa i barndomshemmet i Björsbyn, ett litet samhälle utanför stan. Närmaste grannar är Eriks familj, Erik som var Andreas bästa kompis när de var små, men som han inte längre träffar. De börjar umgås, har sällskap hem från stan, fikar och äter hos varandra.

Andreas är ihop med Hanna, och han tror att han känner henne. Samma med killarna i hans klass, de har ju snart tillbringat tre år ihop och är riktiga kompisar. Men Hanna, och även kompisarna, sviker Andreas, och han blir helt knäckt. Hur går man vidare? När ska det sluta kännas? Vägen ut ur sveket blir Erik, även om Andreas till en början mest tycker att allt är patetiskt - de är ju inte ens kompisar på riktigt. De ses allt oftare och plötsligt blir allting helt annorlunda.


Mina ord:
Boken  flyter du igenom så snabbt går det att läsa den. Tog mig 2 dagar när jag väll börjat läsa den. Den käns som typiskt Johanna Lindebäck bok. Har läst alla hennes böcker nu. Denna var nog en av dom lite bättre. Andreas som är huvekarktären käns så äkta och värklig. Kändes som jag levde hans liv när jag läste. Dock kunde jag stäla mig frågan är Andreas deprimerad? Inget är kul men han gör det endå känslan genom hela boken. Den handlar om ett tungt ämne. Att bli sviken handlar den om. Men annars gillade jag boken. Man bör ha läst den.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!