Bokrecension

Förfatare: Sofie Fahrman
Titel: Elsas Mode
Poäng: 4/5 stjärnor

När Elsa Gustafsson, 21, flyttar från New York packar hon mer än bara sin nya garderob i resväskan. Hon har samlat på sig underbara minnen, hett skvaller och konsten att överleva på 10 dollar om dagen i världens dyraste stad. Tillbaka i Sverige tar det inte lång tid innan Elsa befinner sig mitt i Stockholms pulserande modekarusell. Snart består hennes vardag av bloggande på Elsas mode, festande vid Stureplan och shopping på största allvar. Sofi Fahrman är Sveriges mest kända modejournalist som bossar över Sofis mode, Sveriges mest lästa modetidning och modeportal. Detta är hennes debut, och första delen i en tänkt serie.

Boken är rolig och underhålande. Elsa är en tjej som tar för sig och gillar mode och resa. Hon framstås som kunna mycket om mode och det kan hon också. Kommer hem från USA och bestämmer jag ska flytta till stockholm och starta en mode blogg. Hon lyckas också få till det bra med läsare och bli bjuden till saker. Boken ska plasera sej på 8-9 månader tror jag men det käns som kortare tid. För mig som läsare blev boken intressant för Elsa är raka motsatsen till mig. Hon är framot och älskar mode. Jag är mer tillbaka dragen och gillar böcker och film. Finns även en serie som går på kanal 3s hemsida som e baserad på boken. Men boken är bättre och mer realistisk. I serien kan Elsa framstå som naiv och almänt jätte klumpig, medans i boken är hon normal men lite speciell. Så detta är boken för dej som gillar mode och utelivet i Stockholm, även kändisar. Jag vet ej men jag läste den endå och gillade den. Det kan vara skönt med veriation.