Bokrecension - Var är alaska?



Äger denna själv
Förlag:
Berghs
Författare: John Green
Titel: Var är alaska?

Baksidan:
Prisbelönt debut om livet, kärleken och litteraturen.

Miles Halter är nöjd med att lämna sitt trista liv bakom sig: föräldrar, high school och ytliga bekanta. Han ska börja på internatskolan Culver Creek i Alabama och ser fram emot allt nytt som dettaför med sig. Han vill börja om på nytt med sitt liv.


Mina ord:
Detta är ingen wow bok som man sträk läser utan mer en mys bok att ta fram lite då och då. Boken har allt från att få en till skriatt, kärlek och sorg. Första halvan är boken lättsam och rolig man får lära känna karaktärena som är så bra och så. I andra delen är det mer om sorg och reda ut vad som hänt.

Huvud karaktären är Miles som kallas bullen sen en blyg och snäll kille. När han kommer till skolan lär han känna några stycken som är olika honom, men bullen trivs bra endå. Jag gillar snälla blyga killar, men det vet ju alla som känner mig. Så då har jag nog mer channs att gilla en sådan karaktär också gissar jag.

Bokens uppbygnad var anorlunda och rolig. Stod så etthundratretiosex dagar före och efter det har hänt står det 1 dag efter och så vidare. Pågrund av det vet man ju att något ska hända.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!