Bokrecension - Som jag vill vara



Förfatare: http://www.katarinavonbredow.se/
Titel: Som jag vill vara
Förlag: Raben och sjögren
Sidor: 279
Poäng: 5/5 sjtärnor

Baksidan:
Vad gör man när man är 15 år och blir med barn? Jessicas värld förändras på en sekund och hon måste ta en av de svåraste besluten som finns. "En skimrande romantisk historia som samtidigt är ett djupt störande debattinlägg. När kom det senast ut en sån provocerande ungdomsbok?"


Mina ord:
Detta är andra gången jag läser denna boken. Jag läste den 2009 kanske eller något. Då älskade jag den och slukade den på 2 dagar. Jag kände samma sak genom boken som första gången inget hade ändrats alls. Bara sjukt bra.

Jag gillar jessicka och jag gillar Arvid. Så sött par dom är. Så som är deras historia drömde jag om att vara när jag gick i gymnasiet, minus graviteten då. Dom träffas genom skolan och går i paralellklass med varndra. På en fest börjar dom dansa och sen leder det till ett förhållande. Dom träffas i skolan och hemma och är allmänt gulliga mot varndra. lite som i en dröm.

Dock slutar det inte som en dröm. För jessicka blir gravid. Vad gör man då? kan man döda ett barn. Det är frågan Jessicka ställer sig själv. Alla tar för givet att hon ska göra abort, men vad vill hon? Jag tycker denna boken bör sättat i händerna i skolan på både tjejer och killar. Man kan lära sig något.

Detta är den enda boken av Katarina won bredo som jag kan säga wow för och då har jag läst 2 till. Bara inte du och Hur kär får man bli, tror jag det var. Gillade ingen av dom. Hennes böcker handlar alltid om förbjuden kärlek av något slag. Men inte denna. Denna är i stället sjukt bra och man vill bara vetta hur hon ska välja och hur ska Arvid bli eller göra.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!