Bokrecension - Allt jag säger är sant



Vunit boken i en tävling
Förlag: Raben och Sjögren
Förfatare: Lisa Bjärbo
Titel: Allt jag säger är sant
Sidor: 234
Poäng: 4/5 stjärnor

Baksidan:
"Jag är Alicia. Sexton, snart sjutton, med kolsyra i venerna och håret på svaj. Och nej, jag är kanske inte riktigt självlysande. Men det är fan på gränsen."

Efter en kort stund av insikt på en trång skoltoalett fattar Alicia ett beslut. Det här med att sitta i skolbänken och slösa bort både tid och talang håller helt enkelt inte längre. Hon är menad för något större. Dagen därpå slår hon igen sitt skåp för sista gången, lämnar gymnasiet bakom sig, och kliver ut i världen. Redo att göra stordåd, bara så där. "Jag menar ... hur svårt kan det rimligen vara?"


Mina ord:
Jag gillade boken mycket. Lätt att ta sig igenom och extermt rolig. Konversationerna mellan huvudpersonen och sin momor är dom bästa. Det är jätte lite av skol miljö men det gör inget. För det är ju det det handlar lite om att hon inte alls vill gå i skolan utan sin egen väg. Huvudpersonen är speciell. Hon ångrar inte alls att hon hoppar av skolan.

Hon träffar även Isak. Han är äldre och har flickvän. Men det hindrar inte henne.

I mitten av boken kommer en vändning och det chokade mig. Gillar även hur relationen till hennes föräldrar förändras.

Sen måste nämna att Lisa Bjärbos andra bok vilket är denna är mycket bättre än hennes första. Kan säga var lite småt besviken på första men denna, riktigt bra.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!