Bokrecension - Sjutton år och skitsnygg



Förlag: http://www.alfabeta.se/bok/sjutton-ar-och-skitsnygg
Förfatare: Emma Granholm
Titel: Sjutton år och skitsnygg
Sidor: 303
Poäng: 4/5 sjtärnor

Baksidan:
"Man är borta i två jävla veckor, och när man kommer tillbaka har allting förändrats. Varför? Jag har ingen aning. Nåt har hänt. Nåt måste ha hänt. För de beter sig annorlunda. Allihop. Diana, Suss och Hugo. Till och med Alexa min flickvän."

Mina ord:
Jag gillar denna boken precis som hennes andra böcker. Denna är det en kile som huvudperson och det tyckte jag var intressant. Speciellt för han är en kaksig kille. Han är typiskt en kille jag skulle falla för utsende messigt men inte på personligheten. Men imed att jag fick komma in i hans tankar och känslor fick jag lära mig att killar tänker minst lika mycket som oss tjejer. Och jag kan säga jag tänker mycket.

Karaktärena är några stycken och jag gillar alla. Felix och han tjej Alexa och Zäta är dom det handlar om sen Dina, Suss och Hugo, hänger också med dom.  Eller Zäta försöker komma med i gänget. Jag gillar Felix resa genom boken, hur han utvecklas. För jag skulle kalla det att han blev en bättre kille på slutet.

Detta är en ungdomsbok för både tjejer och killar tycker jag. Är om lite allt möjligt som har ungdomen till så är det något för dig rekomenderar jag den.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!