Bokrecension - Det går bara inte

Rec-ex
Titel: Det går bara inte
Förfatare: Camilla Jönsson
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 261
Poäng: 5/5 stjärnor
 
Baksidan:
Emelie har Stinas förmaningar i huvudet hela tiden: ”Det är jävligt oschyst att hålla på så här”, ”Du måste vara ärlig mot Viktor. Och mot Sander”.
Viktor går i hennes klass och känns trygg och rolig och han är kär i henne. Sandor är annorlunda och spännande på ett sätt som känns lite farligt. Emelie kastas mellan sina känslor för dem båda och hennes ”dubbelspel” hotar hel tiden att avslöjas.
Men ändå kan hon inte välja och hon dagdrömmer om att kunna kombinera Viktor och Sander i en och samma person, för hon vill ha båda …
 

Mina ord:
Jag hade inte höga förväntningar alls när jag bestälde hem denna boken. Men ärligt jag fastnade redan på första sidan. Killarna är spännande att läsa om och endligt mig realistiska. Det är ju ett tringeldrama och det känns som det bara blir vandligare i böcker mer och mer. Så nu har det tillomed kommit till en svensk roman. Så spåret i litraturen även sätts här.
 
Hur boken är uppbygd är klasisk. tjej möter kille, tjej möter en till sen börjar hon träffa båda. Hon drar sig längre och längre in i löngnerna. I mitten av boken säger Emelies bästa vän hon ska ha en fest. Då fattar man ju att det kommer smälla med upplösningen där och sen vänder boken och får ett slut.
 
Boken känns inte så modern, mer som att den skulle kunna utspela sig för 5-6 årsedan innan facebook kom. Men kontakt har dom via mobilerna är så på det sättet förfararen använt och det är ju modernt.
 
Jag gillar boken mycket och det är en av dom bättre svenska ungdomsböckerna. Tar upp första gången, första kärleken. Jag rekomenderar denna till dom som vill läsa lätt lästa böcker och som kärlek och relationer är i fokus.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!