Bokrelse på bibloteket

Idag åkte jag till bibloteket för att låna om Divergent. Tog mig upp på ungdom och gick runt där och läste helt plötsligt på en skylt att dom skulle ha bokrelese på boken Ibland vill man inte gärna gå in fast regnet öser ner av Malin Stehn. Så jag bestämde mig för att stana. Vi fick alkohålfri cider och chips :) Jag pratade med en kvinna där som visade sig att hennes syster har översat Divergent och nu översäter Insergent. Hon fråga mig om vad jag tyckte om boken och om jag läst Hungerspelen och Matchad? Jag sa ja och då berätta hon att Reched översätts nu. Så fick jag skriva ner min blogg adress till henne. Det var en trevlig pratstund :) Sen Började Malin förfataren då prata och läsa ur sin bok. Hon berätta att titlen är från en låt som vi även fick höra. Igentligen skulle hon lotta ut 20 böcker men vi var kanske 15 eller något så alla fick varsin. Vilket jag tycker är generöst. Så tack Opal och Malin för boken :) Jag har inte läst någon av Malins andra böcker, men hon har tydligen skrivit runt 23 st.
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anna - Boktycke

Vad kul att du träffade systern till översättaren :p
Oj, vad många böcker författaren har skrivit, och jag har inte hört talats om henne tidigare...

Svar: Ja det var riktigt kul (A) Så fick jag ju veta att dom två är på väg att bli översatta det var kul :) Jag visste inte heller vem hon var förut och hon berätta att det var några olika serier hon skrivit. Någon om hästar, en om fotboll och någon om ett tjejband. Men att dom gets ut i en bokklubb. Så nog därför ingen vet vem hon är direkt kanske.
Förresten kollade du något på dom restaurangerna jag gav till dej? :)
Julia

2013-04-10 | 19:18:31
http://boktycke.se
Cissi Falk

Hej Julia!
Det var kul att träffas och prata! Vilken fin blogg du har!
"Översättarsystern"

2013-04-10 | 23:12:34




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!