Bokrecension - Cirkeln

Lånad från bibloteket
Förfatre: Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
Titel: Cirkeln
Sidor: 515
Poäng: 5/5 sjärnor
 
Baksidan:
Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem.

Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.

En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva.

De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia. Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem.

Mina ord:

Jag har försökt mig på denna boken tidigare, men då gick det inte så bra. Hade svårt att hålla koll på alla karaktärer och vem dom var. Men att ta en pause och försöka 1 år senare hjälpte mycket. Nu kom jag igenom hella boken och gillade den massor. Minns allt och slutet. I vår kommer jag läsa andra delen av 3. Ska köppa den när den kommer i pocket.

Det handlar om några tjejer i en liten svensk stad. Dock stälde jag mig frågan varför bara tjejer? Gör inget, men hade varit lika intressant med killar som huvudpersoner att följa. Men är ju en trilogi så kanske dycker upp någon kille sen. Jag gillade Minoo och Rebeckas karaktärer bäst. Minoo har bäst kraft får jag säga.

Denna boken är för dig som gillar häxor och övernatruligt men i nu tid. Plus den är i sverige. Eller så är den för dej som vill prova läsa något nytt och spännande.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!