Bokrecension - Hemsökt 1 - Älska dig till döds

Rec-ex
Förlag: B Wahlströms
Förfatre: Meg Cabot
Titel: Hemsökt 1 - Älska dig till döds
Poäng: 4/5 stjärnor
 
Baksidan:
Susanna Simon är en medlare  hon kan se och tala med de döda. De lämnar henne inte ifred förrän hon har hjälpt dem med deras oavslutade affärer med de levande. Men Jesse, det sexiga spöket som hemsöker hennes rum, verkar inte behöva hennes hjälp. Det passar Suze utmärkt eftersom hon precis har flyttat till det soliga Kalifornien och hellre håller till på stan än på kyrkogården, och surfar istället för att hjälpa de döda. Men den första dagen i skolan blir

inte precis som hon hade tänkt sig. Där finns ett spöke med hämnd i sinnet  och Suze råkar stå i hennes väg.
 
Mina ord:
Jag har länge velat läsa denna serien av Meg Cabot. För har älskat allt annat jag läst av henne, speciellt en prinsessas dagbok serien. Denna är inte lika bra, men mycket läs värd. Boken utspelar sig inte i New York som alla hennes andra, så det är kul med en ny miljö. Vilket är Kalifonien, med sommar och fin strand.
 
Detta är min första bok med spöken och att huvudpersonen är en medlare för mig. Så det är helt nytt. Det är skönt att hon inte är så osäker med dåligt självförtronde, utan framot och självsäker. Hennes nya styvbrödrar är ju rätt roligt för hon sätter smeknamn på dom. Spöket Jesse som bor i hennes rum gör storrin också intresant. Så ser fram i mot resten av serien också.
 
Meg Cabots språk är enkelt och lättsamt. Jag skulle rekomendera denna till alla hennes fans där ute och dom som gillar tjejböcker och ungdomsböcker. För det är vad det är.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!