Bokrecension - Beautiful Creatures

Rec-ex / Min bok
Titel: Beautiful Creatures
Förlg: Semic
Förfatare: Kami Garcia och Margaret Stohl
Sidor: 528
Poäng: 4/5 stjärnor
 
Baksidan:
En förbannelse, ett val, två öden . När sextonårige Ethan möter den nya mystiska tjejen Lena, inflyttad till det lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. Hennes gröna ögon, mörka hår och gåtfulla personlighet fascinerar Ethan. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna.
När Lena fyller sexton år kommer hon att förändras. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i henne. Hennes krafter håller på att vakna, och hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta . Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp.
 
Mina ord:
Jag såg filmen och blev nyfiken på boken. Fick boken som pdf fil av förlaget. Blev jätte glad och provade. Läste 150 sidor, sedan bestämde jag mig att läsa på min mini laptop var ingen höjdare tyvärr. Har ju igen ipad eller likande att läsa böcker på. Men tack förlaget för jag fick boken, är mycket taksam för det. Så jag gick och köpte boken.
 
Tyckte det var kul att läsa ur killens perpektiv. Alla andra peranormal romans böckerna har det varit i tjejens och att killen är övernaturlig på något sätt. Men här är det tvärtom. Intresant intresant. Detta är en stor tegelsten som tog tid att läsa för mig. Men nu efteråt är jag så stolt över mig själv att jag läst hela. Jag läste väll ungefär 200 sidor intensift. Men sen la jag mig den ifrån mig och läste några böcker i mellan. Nu i dagarna slukade jag resten av alla sidorna. Jag behövde det uppehållet för att kämpa på med den. Imed i mitten blev boken lite små seg tyvärr. Men början och slutet gick fort.
 
Jag gillar karaktärerna speciellt Macon. Han kändes viktig. Lenas och Etahns kärlek känns äkta genom hela boken, så man vill bara att dom ska få vara tillsammans. Slutet på boken var anorlunda från filmen och jag gillar slutet på boken bättre. Kommer vilja läsa fortsättningen på serien om den kommer ut på svenska. Så det kommer jag hålla tummarna för att den gör. Så blev du nyfiken på boken efter sett filmen eller tvärtom så gör det. Boken e mysig.
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


FrökenTV, bloggen om tv och film

Svar: men va!! Jag tror att den kommer att vara bra.
& de är ju samma son gjorde filmen kids, den blev ju rätt känd.

Svar: Jo dom e bra skådisar men själva film konceptet och storyn e ju tyvärr inte så bra :( Jag tvivlar aldrig på selena eller ashely :P
Julia

2013-06-07 | 20:33:56
http://efji.blogg.se/
FrökenTV, bloggen om tv och film

Men James Franco då... Han är ju också super duktig skådespelare!

Svar: Jo, jag glömde bara säga han :P Vanesa är också duktig men vet ej gillar inte henne så mycket :)
Julia

2013-06-07 | 22:03:12
http://efji.blogg.se/
MADDISENJ.SE

Kanske man skulle läsa

Svar: Ja det tycker jag du borde :) Den var bra ^^
Julia

2013-06-07 | 22:58:57
http://maddisenj.se
♫♪ sandra T

kul med boktips :)

Svar: Ja det är riktigt kul :) Rekommenderar det hihi Du lär känna en annan person och man delar ett stort läs intresse och får ge den andra en bok i månaden hihi
Julia

2013-06-07 | 23:04:56
http://www.sandramusic.spotlife.se
♫♪ sandra T

haha bokvänner är säkert också roliga att ha! :)

Svar: Ja då :) Läser du böcker?^^
Julia

2013-06-07 | 23:18:26
http://www.sandramusic.spotlife.se
Sara - Hold on be strong

Åh vill läsa den :)

Svar: Ja, det tycker jag du ska göra ^^ Riktigt bra
Julia

2013-06-08 | 02:03:00
http://saraleasofia.blogg.se
Emma Ekstén

Den vill jag gärna läsa! :)

Svar: Ja gör det, den var bra :)
Julia

2013-06-10 | 18:25:36
http://ehmsii.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!