Bokrecension - Carlstensveckan

Rec-ex
Förlag: B Wahlströms
Titel: Carlstensveckan
Förfatare: Johannna Schreiber
Sidor: 223
Poäng: 5/5 stjärnor
 
Baksidan:
Ebba har längtat hela året och nu är hon äntligen här, på Marstrand och seglarlägret Carlstensveckan, tillsammans med bästisarna Nova och Carro. Carlstensveckan har ett legendariskt rykte och Ebba ser fram emot en vecka av tuff segling, sköna människor och pirrigt hångel. Snygga killar råder det inte brist på och Ebba får snart svårt att välja mellan söta Pontus och galna Johan. Men allt är inte sol och glädje. Novas och Ebbas vänskap sätts på prov och Ebba tvingas konfrontera sin bästa kompis och sina egna känslor.
 
Mina ord:
Sådan mysig bok. Jag är så glad jag väntade med denna så man verkligen fick sommar känslan i sig, när man läste. Boken handlar om Ebba som första gången åker på läger. Jag tycker lägret och miljöerna är bra beskrivna. Dock är boken skriven i tredje-person och jag hade nog trott den skulle bli bättre i jag-perspektiv. Det var kärleks par åt höger och vänster. Men så ska det väll vara på läger när man är 15 år, antar jag. För vissa kanske det skulle bli mycket drama, men för mig blev det en bra härlig sommar läsning. Ebbas och Johans kärlek känns så äkta när förfataren beskriver sitvationerna i boken, när dom är tillsammans. Går lite som i en berg och dalbana och man vet inte om det ska sluta bra eller dåligt när dom ska hem från lägret. Jag rekomenderar denna till alla som gillar ungdomsböcker och sommar läsning. Jag skulle kalla denna en svensk perfekt ungdomsbok.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Nilmas Bokhylla

Ja, den känns ju härligt somrig!

SV: Tack tack!

Svar: Ja det var den med :)
Så lite så:)
Julia

2013-06-10 | 08:49:17
http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Johanna

Åh vad kul att du gillade Carlstenseckan så mycket! Nu skriver jag på uppföljaren, och kan avslöja att den blir minst lika härlig... :)
Kram Johanna

Svar: Hejhej, vad kul du skriver till mig och att du gillar min recension :D Då har jag något och se fram i mot, när den kommer :) Ska börja följa din blogg så kan jag ju ha koll på när den kommer och hur det går för dig :) Kram Julia
Julia





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!