Bokrecension - Tyst

Titel: Tyst
Förfatare: Hannah Harrington
Förlag: Harlequin
Sidor: 304
Poäng: 5/5 stjärnor

Chelsea har aldrig kunnat bevara en hemlighet ... förrän nu.
Alla har någon gång skvallrat om något de inte borde - men senaste gången Chelsea avslöjade en hemlighet ledde det till att någon nästan dog. Så Chelsea bestämmer sig för att avge ett tysthetslöfte. Om hon håller munnen stängd kan saker åtminstone inte bli värre, eller hur?

Fel.
Att plötsligt stå upp för något hon tror på gör den tidigare populära Chelsea utstött och trakasserad. Men med hennes nya sätt att kommunicera möter hon också nya oväntade vänner, som skateboardkillen Sam. Han är den sista personen som borde ge Chelsea en andra chans, det är hans bästa vän som skadades mest av hennes skvaller. Men trots det är han den enda som förstår. Och den enda som kan hjälpa Chelsea att upptäcka vem hon egentligen är ... och vem hon vill vara.

Oj, oj vilken bra bok. Jag har fått en ny favorit att ställa i hyllan. Chelsea börjar som en mean girl med sina kompisar och firar nyår. Men hon ser något och berättar för polisen, vad hon sett. Det får konsekvenser. Dom populära tjejerna och killarna vänder i mot henne. Efter någon dag börjar Chelsea umgås med dom som kallas för nördarna och hon börjar förstå vad riktig vänskap är. I detta gänget träffar hon Sam. Man kan ju säga att jag fått ett nytt favorit bok par. Dom är så fina och allt kom inte direkt utan en bit in. Chelseas resa från mean girl till att få äkta vänner och ett jobb är stor. Hon blir det bättre och inser saker, och det gillar jag. Hon läger även ett tyst hets löfte. Så under bokens gång säger hon inget alls. Nikar eller skriver när hon komuniserar. Jag började fundera skulle jag klara det? Hmm nej tror jag inte jag hade. Är aldeles för prat glad av mig. Men i denna boken så är hon så stark som klarar det och det ger en bra ifekt på händelse loppet och gör storryn speciell. Jag tycker mycket om boken och vill tacka förlaget så mycket för jag fick den, tack. Jag rekomenderar den till dom som vill läsa om hur mycket ord kan förstöra eller om mobining eller bara en bra ungdomsbok.