Bokrecension -Kära ingen

Rec-ex
Förlag: En bok för alla
Titel: Kära ingen
Förfatare: Berlie Doherty
Sidor: 162
Poäng: 3/5 stjärnor
 
Baksidan:

Det blir en chock för Helen när hon upptäcker att hon är med barn. Vad ska hon göra? Hon som just fått sitt efterlängtade stipendium till musikhögskolan. Hon behöver vara ensam och reda ut sina motstridiga känslor. Visst tycker hon om Chris, men hon är inte reda för "för alltid" ännu. Hon gör slut. Chris tar det mycket hårt och kan inte fatta att han plötsligt inte existerar för Helen längre och att hon tar alla beslut själv.


Mina ord:

Det börja med att jag ville läsa lite fler böcker om gravitet och vad andra par väljer. Hittade bara denna och Som jag vill vara. Men den hade jag ju redan läst 2 gånger. Den e mycket mycket bättre än denna. Men när jag hittade den så chansade jag och skrev till förlaget och fick boken hemskickad snabbt så tack för det.

Boken är kort men den känns endå lång. För den var små seg i bland. Boken är skriven på två olika sätt. När man får följa Helen så skriver hon i brev form till Kära Ingen och när man läser i Chris perspektiv är det mer som han berättar och man får mer konkreta händelser. Detta gör inte mig förvirad alls och det var okej och blanda båda sätten. Men andra kanske skulle tycka det känns jobbigt det vet jag inte. Jag gillar att man får läsa från både pappas och mammans perspektiv. Det gör det hella mer intresant.

Karaktärerna i sig fastnade jag aldrig för helt. Ingen av dom som jag tänkte o denna känns verklig eller att han skulle jag vilja dröma om att ha som pojkvän. Helena kändes inte heller som någon som jag skulle passa att vara vän med eller så.

Jag rekomnderar denna boken till dom som tycker det är intresant med gravid historier eller till någon som bara vill läsa någon ungdomsbok. Fast lättsam är den inte, så e du lätt påverkad är den inget för dej.

Fråga:

Någon som vet fler böcker som liknar denna eller som jag vill vara?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!