Bokrecension - Nu eller aldrig

Min bok
Titel: Nu eller aldrig
Förfatare: Meg Cabot
Förlag: Tiden
Sidor: 231
Poäng: 5/5 stjärnor

Tio saker som jag, Samantha Madison, inte är redo för: 10. Att tillbringa thanksgiving på presidentens lantställe Camp David... 9.... tillsammans med min pojkvän, presidentens son. 8. Han verkar vara inne på att vi ska ta vår relation "ett steg längre"... 7.... vilket jag tyvärr råkade berätta i direktsändning på MTV... 6.... där det egentligen var meningen att jag skulle stödja presidentens ganska tvivelaktig syn på familj, moral och ? ja ? sex! 5. Att klara av mitt extrajobb på Potomac video... 4.... samtidigt som jag är ungdomsambassadör för FN (vilket jag inte får betalt för). 3. Att bli antastad på tunnelbanan för att jag är "den rödhåriga tjejen som räddade presidentens liv". Jag som just har tonat håret midnattsebenholts. 2. Att för första gången i mitt liv uppleva att min superpopulära syster inte får killen hon gillar. Och vad jag VERKLIGEN inte är redo för just nu: 1. Att på ett chockartat sätt få reda på att "teckna levande modeller" i själva verket betyder "rita av nakna människor". Meg Cabot, författaren till succéserien En prinsessas dagbok, kommer här med den efterlängtade fortsättningen på Washington D. C. Rolig, cool och romantisk läsning!

Detta är en omläsning på denna boken och jag måste säga den är så hysteriskt rolig, att alla gillar den! Läs första som heter Whasington DC och sen läs denna. Det är bara Meg Cabot som har denna humorn i sina böcker vad jag vet om. Det är alla slistor som hon skriver med och som blir som en del av handligen. För i denna kommer dom innan varje nytt kapitel. Det är mycket romantik också så du lär inte bli besviken.
Sam är lite sin egen person och speciell.

Om man tittar i min bokhylla så vet man att jag gillar Meg Cabot massor, för har nog flest böcker av henne och utav alla mina böcker. Hella hemsökt serien, hella prinsessas dagbok serien, Wahasington dc plus denna, Ketie elisson ljuger aldrig, Hur man blir populär och Idolen. Så min bokhylla kryllar av hennes böcker. Vem vet kanske blir fler.

Jag var på humör för något tjejigt och som skulle göra mig glad. Jag ville inte ha övernaturligt inslag. Så denna passade mig perfekt ljust nu. Så kan rekomendera den om ni är ute efter en må  bra bok.