The host och Beautiful Creatures Filmresention

 
The Host
Såg den idag och den var överskande bra! Nu har jag inte läst boken, eller för flera årsedan försökte jag men det var för svårt och jag fatade aldrig något. Då läste jag bara första kapitlet, om och om igen. Historien och handligen gillade jag mycket. Filmen fick mig att förstå den så om jag provar boken någon gång kommer jag nog kunna förstå den denna gången.
 
Skådespelarna i filmen var mycket bra och duktiga och så rätt. Skådisen Jake Abel som spelade Ian har man ju sett i Percy jackson som ond och i i number four som en mobbare. Men nu när han spelade Ian gillade jag verkligen hans roll. Han är en duktig skådis men gillade speciellt denna rolen. Saoise Ronan som Melanie/Wanda var också riktigt duktig mycket bra val. Det fanns ju två kärlekhistorier i filmen och ibland var den förvirande men endå inte. Skådisarna gjorde kemin och kärleken så trovärdig. Jag rekomnderar denna filmen till dom som vill se en bra kärlekshistoria med lite action med.
 
Beautiful Creatures
Såg trilern för ett tagsedan och tänkte att filmen verkade vara typ bra men skådisarna inget vidare. Jag hade rätt skådespelarna är sådär och inget vidare  förutom tjejens mamma som varit med i många filmer och heter Emma Thompson. Sen han som spelar Macon var duktig. Resten gillade jag inte så något vidare.
 
Efecterna och handligen var riktigt bra och övernaturligt uppskatas mycket hos mig. Häxor är också mycket uppskatat.
 
Så nu har filmen övertygat mig att läsa boken. Vilket kommer bli snart.
 
Jag rekomnderar denna filmen till alla som gillar övernaturligt och häxor. Detta är inget för dig som inte förstår dig på övernaturliga filmer eller böcker.
 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Felicia

Jag Ser den nu

Svar: Vilken av dom ser du på?=)
Julia

2013-05-28 | 20:42:50
http://efji.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!