Bokrecension / Ljudband / Wake (Wathersong)

Ljudband
Titel: Wake (Watersong)
Förfatare: Amanda Hocking
 
Baksidan:
Gorgeous. Fearless. Dangerous. They're the kind of girls you envy; the kind of girls you want to hate. Strangers in town for the summer, Penn, Lexi and Thea have caught everyone's attention—but it’s Gemma who’s attracted theirs. She’s the one they’ve chosen to be part of their group.

Gemma seems to have it all—she’s carefree, pretty, and falling in love with Alex, the boy next door. He’s always been just a friend, but this summer they’ve taken their relationship to the next level, and now there’s no going back. Then one night, Gemma’s ordinary life changes forever. She’s taking a late night swim under the stars when she finds Penn, Lexi and Thea partying on the cove. They invite her to join them, and the next morning she wakes up on the beach feeling groggy and sick, knowing something is different.

Suddenly Gemma is stronger, faster, and more beautiful than ever. But her new powers come with a terrifying price. And as she uncovers the truth, she’s is forced to choose between staying with those she loves—or entering a new world brimming with dark hungers and unimaginable secrets
 
Mina ord:

Jag tyckte det var spännande och få veta hur tjejen skulle bli sjöjungfru. Jag trodde när jag skulle börja lyssna på denna boken att sjöjungruarna var goda. Men nej det är dom inte direkt. Så det chokerade mig lite. Det är två huvudpersoner i boken. Dom två systrarna och det varierar i varje kapitel mellan dom och uppläsaren sa aldrig vem av dom det var. Så det gjorde det lite små förvirat ibland. För dom har varistt kill intresse och det gjorde inte det lättare att hålla i sär dom. Boken är bra och mysig. Rekomenderar den till dej som vill läsa någott lätt och en ungdomsbok.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


FrökenTV, bloggen om tv och film

låter intressant

2013-05-31 | 00:43:33
http://efji.blogg.se/
Felicia

Den boken verkar bra :)

Vet du ifall den finns på svenska, eller om den ska komma ut med svensk text snart?

Svar: Hej, nej den finns inte på svenska än :( Hade det de skulle jag läst den i stället för att lyssna på den. Vill du inte heller läsa på¨engelska?
Julia

2013-05-31 | 07:11:33
http://bokkatten.blogg.se
Felicia

Sv: Nej, jag föredrar svenska böcker. Är inte riktigt så bra på engelska så jag skulle förstå allt i boken. :( Fast om några år (går bara i 6:an nu) hoppas jag kunna läsa mer på engelska. Men omslaget var jättefint!
Har samma författare skrivit några böcker som fått svensk text? :)

Svar: Det är samma här för mig, förstår inte allt på engelska så läser på svenska :) Igen aning du kan ju googla :P
Julia

2013-05-31 | 14:25:38
http://bokkatten.blogg.se
Felicia

Sv: Okej! Det ska jag göra sedan! :)

Svar: Berätta gärna vad du hitta :)
Julia

2013-05-31 | 14:51:15
http://keyi.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!