Bokrecension - Underbara helvete

Rec-ex
Förlag: Kalla Kullor
Titel: Underbara helvete
Förfatare: Jamie Mcgurie
Sidor: 363
Poäng: 4/5 stjärnor
 
Handling:
En våldsamt intensiv kärlekshistoria som kommer att hålla dig klistrad vid boksidorna. Abby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt till Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men så möter hon Travis, killen som slåss för pengar på illegala slagsmålsklubbar och som alltid har ett koppel av tjejer efter sig. Abby lovar sig själv att aldrig falla för Travis och i stället inleder de en vänskap. En vänskap som med tiden fördjupas och intensifieras tills den plötsligt har förvandlats till just det Abby med alla medel försökte undvika. Hon vet att de inte är bra för varandra, ändå kan hon inte hålla sig borta ifrån honom. Deras relation blir snart alltmer kaotisk, underbar och destruktiv. Samtidigt smyger sig Abbys förflutna allt närmare och hotar att rämna hela deras värld. Tillsammans är de en katastrof. Ett underbart helvete.
 
Mina ord:
Denna läsningen för mig blev precis som i bokens titel. Det var helt underbart vissa bitar av boken medans andra belv ett helvets kämmpande och komma igenom. Anledningen är att jag inte gillar bad boyes och kaksiga tjejer med temprament. Så när det var bra och underbart var det när det var bra mellan dom. Annars tyckte jag det mest var jobbigt. Så jag i stort sätt älsk hatar denna boken. Boken fånga in mig för det fanns endå ett intresse att läsa om ett ohälsosamt förhållande. Få en inblik på hur det kan vara. Författaren skriver med inlevelse och med en bra berättar röst.
 
Jag känner att jag skulle vilja lära känna karaktärerna lite mer hur dom var innan dom träffades. Det fick man inte veta så mycket om. Men på något sätt fasnade jag tycke för Travis och ville bara att dom skulle vara tillsammans och att han skulle ändras till det bättre vilket han gjorde.
 
I nästa bok som jag hoppas ska översättas till svenska läser man ur Travis perspektiv. Det tror jag är mer intresant än ur Abbys.
 
Boken kunde kortasts ner lite och tagit bort brand cenen helt endligt mig.
 
Denna boken rekomenderar jag till dej som gillar kärlek med pasion och mycket sex och bråk. Den är lätt läst.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!