Bokrecension - Hungerspelen trilogin

 
Mina egna böcker
Titlar: Hungerspelen, fatta eld, Revolt
Förlag: Månpocket
 
Baksidan (från första boken):
Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem!
 
Mina ord:
Det började med att jag såg trilern och sa nej inget för mig på bio men kanske på dvd. Jag såg den då och tyckte den var hemsk men bra och ville veta vad Kattnis tänkte, så bestämde mig för att läsa böckerna. Jag ångrar mig inte, även om 3an tog lång tid och känndes som man kämpade och kämpade. Nu när jag vet vad Kattnins tänker, gillar jag inte henne alls. Men får säga att jag gillar killarna i serien dock. Gail och Peeta är det jag gilar och själva historien isig. Fantasin att komma på att det ska finnas en huvudstad och sen små distrikt som styrs av huvudstaden och själva spelen, stort. Vi har ju också huvudstäder men den styr inte dom andra städerna och byarna i landet. Jag gillade 1an och 2an bäst och ser fram i mot filmerna som ska komma. Denna serien är till dej som vill läsa något hemskt och om du gilla filmen kommer du gilla boken/böckerna.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!