Så fängslande

Nu har jag sutit här och set dom 8a avsniten av En ö i havet. 30 min på varje. Man sat och mindes saker från bökerna och saker man glömt som man blev påmind om. Man blev så berörd och fengslad. Jag vill så gärna läsa bökerna igen. på melanstadiet läste jag dom kanse 3 gånger om eller något. men det är många årsedan. På bibland har dom aldrig alla på 1 gång så om jag ska läsa dom är det bara att köpa lixom. I filmen ändrade dom lite på slutet men det var endå rörande så det fick funka för mej. Dom flesta gånger gillar man alltid bökerna mer än filmen. Men i detta falet är båda jätte bra. Filmen fångar värkligen upp boken så som jag set den. 5 av 5 på både böker och film.

Handling: Steffi och Nelly kommer från tyskland och är judar. Får komma till Sverige till Göteborgs skärgård. Året är 1939 när dom kommer till Sverige. Föräldrarna är kvar i Win. Man får följa dom i deras vardag och anpasning till Sverige. Dom får brev från föräldrana. Steffi börjar plugga på lärovärket. Hur hon haterar kärleken till Sven. så man får följa henne under alla år det är krig.

Kort resume på alla 4 bökerna.


Något som jag gilade var att huvepersonen som är Steffi är samma som spelade i Linaskvälsbok. Så man kan förvänta sej att kanse se henne i fler filmer och det är skoj. Hon är en bra skådis. Hoppas dom ska spela in Linaskvälsbok 2 också. Den är mins licka b
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!