Bokrecension



Poäng:
4/5 sjtärnor
Förfatare: Morgan Matson
Sidor: 347
Förlag: Raben och sjögren

Baksidan:

Amy Curry tycker inte att livet är så himla toppen. Pappan dog nyligen i en bilolycka, och sedan dess har allting varit riktigt jobbigt. Familjen ska flytta från Kalifornien till Connecticut för att starta på nytt. I samband med flytten måste Amy köra familjens bil tvärs över kontinenten. Problemet är bara att hon sedan bilolyckan vägrar köra bil. Mamman fixar en chaufför, Roger, en kille Amy inte träffat sedan hon var liten, men hon är inte särskilt sugen på att sitta i en bil med en nästan okänd kille (dessutom oväntat snygg) i fyra dygn. Vad pratar man om liksom? Förutsättningarna är så där, tycker Amy. Men det hinner hända massor; de tar den ena omvägen efter den andra och det blir en roadtrip de sent ska glömma. I högt tempo, med allvar och humor och med karaktärer man gillar direkt - Fyra dagar, fyra nätter är en bok som knappt går att lägga ifrån sig.

Mina ord:

Boken har massor av bilder och foton från deras resa genom USA. Det gillar jag mycket, för blir lixom mer intresant på något sätt. Jag gillar karaktärnerna Amy och Roger som det handlar om. Amy är en snäll tjej som gömt sig i sitt hus som inte käns som sitt hem längre i 1 månad. Under deras resa till hennes nya stad växer hon så småt tillbaka till sitt gamla jag. Det är så synd hennes pappa dog. Roger är killen som är snäll och blygg som kanske inte tjejerna direkt märker men som man drömer att ha. Han läser på collage och ska köra Amy genom usa för hon kan inte köra själv längre sen olyckan. Under deras resa uppstår kärleken mellan dom. Den var väldigt fin tyckte jag. Ibland blev boken lite seg när dom bara kör hella tiden. Men sen allt som händer senare i boken väger ändå upp det till 4 poäng. Jag hade nog läs boken på ca 2 dagar om det hade funits mer tid men istället tog det 1 vecka. Ibland får det bli så. Men den är berondeframkallande och ett stort bok tips till er som gillar ungdomsböcker med kärlek bland annat
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!