Bokrecension



Bok från bibloteket
Bolag: Brombergs
Sidor: 312
Poäng: 4/5 sjärnor

Baksidan:

Henke går första året i gymnasiet i en klass som betraktas som idiotklassen.

Kosken, Gustaf, Allan, Emma och de andra tycker själva att de är sopor allihop. De har inte lärt sig något på nio år i skolan och de orkar inte bry sig. Henke har fullt upp med sin morsa som inte kommer ur sängen och som dessutom håller på att röka ihjäl sig. Till vardagen hör också hungern, alkoholen och våldet. Men mitt i alltihop dyker Johanna upp, den nya svenskläraren, och tycker att de ska skriva en bok.

Mina ord:

Jag läste den boken första gången 2004 när jag själv gick iv programet på gymnasiet. Då sträkläste jag den på 2 dagar och denna gången tog det ca 1 vecka. Tror jag tog det lungt med den för jag läst den innnan. Uppenbarligen var det inte mycket jag mindes av boken så det blev som en ny upplevelse igen. Väldigt härligt att en bok kan läsas som den inte var läst förut. Den är rolig och romantisk och spänande. En svensk ungdoms bok från 2003. Den känns inte alls ur tiden snarare som den skulle kunna utspela sig idag. Vilket är bra. Jag rekomenderar den.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!