Bokrecension - The summer i became a nerd

 
Min bok
Titel: The summer i became a nerd
Förfatare: Leah rae Miller
Förlag: Entangled Publishing
Sidor: 258
Poäng: 4/5 stjärnor
 
Handling:
On the outside, seventeen-year-old Madelyne Summers looks like your typical blond cheerleader--perky, popular, and dating the star quarterback. But inside, Maddie spends more time agonizing over what will happen in the next issue of her favorite comic book than planning pep rallies with her squad. That she's a nerd hiding in a popular girl's body isn't just unknown, it's anti-known. And she needs to keep it that way.

Summer is the only time Maddie lets her real self out to play, but when she slips up and the adorkable guy behind the local comic shop's counter uncovers her secret, she's busted. Before she can shake a pom-pom, Maddie's whisked into Logan's world of comic conventions, live-action role-playing, and first-person-shooter video games. And she loves it. But the more she denies who she really is, the deeper her lies become...and the more she risks losing Logan forever.
 
Mina ord:
Detta är första boken på engelska jag läser på flera år. Gick bra, men tar så mycket längre tid på engelska än vandligt. Boken är så där nördigt bra. Imed denna ingår i kärleks temat så tittade jag mycket på kärleken i denna boken och ja den finns där definitift. Maddie blir kär i Logan Vilket jag också skulle ha blivit. Men det är mycket förnekelse i bokens gång om vem den riktiga Maddie är och vill vara. Så hon sårar Logan många gånger på vägen och igronerar sin bästa tjejkompis. Jag har aldrig varit med om en bok som är så här nördig och då menar jag för dom spelar tv-spel, roll spel och läser comic books. Vilket är ass bra! Mer såna här böcker med sprängande av kärlek och nördigheter. Jag hade lätt kunnat bli en i deras lilla grupp. Språket är lätt och roligt. Jag rekomenderar denna till alla er som gillar kärlek med roliga inslag av nörd saker.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Nina

Läste kort om den här i en blogg för några månader sen, och skulle vilja läsa boken.

Svar: Ja jag rekommenderar den till dig hihi :)
Julia

2013-07-19 | 06:01:15
http://ninasfilmochbok.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!