Bokrecension - Vem kan segla för utan vind?

 
Bibloteket
Titel: Vem kan segla för utan vind?
Förfatare: Lina Forss
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 288
Poäng: 3/5 stjärnor
 
Handling:

Bye bye London, hej hej Sandhamn!

17-åriga Timmys Londonliv har vänts upp och ned. När Timmy står på gatan utanför porten och vinkar in en taxi som ska ta henne till flygplatsen lämnar hon trassliga kärleksrelationer bakom sig. För i sommar ska hon jobba på KSSS seglarläger på Sandhamn där hon varit lägerunge så många somrar. Men lugnet ute i skärgården upphör tvärt när Timmys mobil blinkar till. Ett sms. Från Prinsen med sammetsblicken. Han väntar nere på bryggan.

Mina ord:

Detta är 3dje boken och den är snäppet bättre än 2an som jag inte alls gillade. Känns inte som att Timotej har gjort någon utveckling knapt under böckernas gång. Utan står och klampar med samma problem. Hon faller för fel killar och i denna tillomed fel tjej. Ja ni läste rätt, i denna blir hon kär i en tjej. Inga problem för mig, snarare tycker jag det var intresant. Men fick aldrig något beronde behov att läsa boken hela tiden. Jag kunde lätt ta små pauser och så. Språket är lätt och boken är lite kortare än dom andra två. Jag tycker har du läst första och andra boken kan du läsa denna. Plus det är mycket sommar känsla över den i med den utspelar sig på sommaren och på ett läger där hon jobbar.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!