Reading habits tag

Jag har blivit taggad av snälla Lexie:)

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
I soffan i köcket, sängen eller vid mitt skrivbord brukar det bli.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Om jag inte är hemma och fåt en bok i present och har inget bokmärke med mig brukar det få bli pappersbit tills jag kommer hem. Annars alltid ett bokmärke om jag är hemma.
 
3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
Jag har börjat att lära mig att kuna sluta mitt i ett kapitel sen jag läste Helena för 1 och halft årsedan. Kapitlena var så långa att man var tvungen och sluta mitt i alltid. Nu kan jag sluta så länge sidan är utläst eller det är slut på stycket.
 
4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Godis eller så är inget svårt om man läser. Jag kan drika allt från kaffe till läsk när jag läser. På vintern är det mysigt med te också.
 
5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
Bara klasik musik eller studio gibli filmernas sundtraks. Så funkar bara med lugn musik.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Gillar ha flera igång så jag kan välja o läsa vad jag känner för.
 
7. Läsa hemma eller överallt?
Hemma är bäst men är jag med pappa och dom o hälsar på händer det jag läser hos dom också. Men på stan och så nej.
 
8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst för min del.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Nej aldrig. Dock har jag svårt när det är skrivstil i brev och sånt. Så om jag märker att det inte är viktigt i boken har det hänt jag hoppat över det. Mins inte vilken bok det var nu :O Längesedan.

10. Bryta rygg eller inte?
Ibland råkar man ju göra det på poket böcker utan att märka det. Då kan jag tycka det är charmigt, för man ser att boken är läst.

11. Skriver du i böcker?
Nej , skulle aldrig falla mig in.
 
12. Vilka taggar du?

 Zozzo och Emmy på Bokzoem
Felicia
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


FrökenTV, bloggen om tv och film

vad menad med bryta rygg?

Svar: skickade bilder i mejlen hoppas du kan se :)
Julia

2013-10-02 | 15:39:05
http://efji.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!