Författare: Lina Forss och Niklas Krog
Titel: Turk och Timotej: en natt
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 174
Poäng: 4/5 sjtärnor

Handling:
När två av våra mest omtyckta ungdomsboksförfattare, Lina Forss och Niklas Krog, skriver ihop för första gången hettar det till ordentligt. Det här är en känsloladdad kärlekshistoria om två unga människor, en decembernatt i Stockholm. Snön yr på Hamngatan, i skyltfönstren glittrar julen. Basketkillen Turk känner sig låg och han gillar egentligen bara träningarna numera. Östermalmstjejen Timotej har precis kommit hem från London för att fira jul. När
hon krockar med Turk händer något sällsynt: för en kort stund är Timotej mållös. Turk och Timotej tycker olika om nästan allt, men kan inte släppa varandra. En natt ska de munhuggas och hångla - och mer. En natt ska de lyssna till varandras berättelse och komma svindlande nära. Och när en blek morgon gryr är sagan över. Det är vad de tror. "Turk och Timotej: En natt" är kärleksromanen för alla som väntar på och längtar efter det magiska livsförändrande mötet.

Såg denna första gången i en bokaffär men trodde inte det var något speciellt. Men när jag börja läsa tyckte jag det var så skönt och återse karaktären Timotej från Kär i kärken serien. Tyckt att dom två sista böckerna i den serien inte var bra. Så var skönt och få ett riktigt bra slut med denna boken. Den andra huvudkarktären är Turk. Först trodde jag han var påhittad till denna boken men sen fatta jag att det är Turk från serien Ayla och Turk. Aldrig läst dom men vet inte känner mig smått sugen nu. Jag skulle vilja veta varför han var så sur och bitter i början.

Varanat kapitel är Turk och varnat Timotej. Så man vet även då vilken författare som skrivit vad. Precis som David Levithan och Rachel Cone sammarbeten. Det hände något hella tiden under boken och det stog alldrig stilla. Tycker dom han med värkligen mycket på en kväll och en natt.

Jag skulle rekomendera denna till dom som läst någon av serierna. För då kommer ni få ett slut. Eller om ni vill läsa en kort bra ungdomsbok. Du kan köpa e-boken här