Mitt personliga brev

Detta är mitt personliga berv som jag ska söka familjer med. Just nu är det bara en klad. Mamma sa den var för lång. Men jag har ingen aning. Så nu vill jag att ni ska säga vad ni tycker. Plus hade varit kul om ni berätta lite om er efter att ni läst detta. Menar ni får endå veta om mig och mitt liv.


Hej jag heter Julia och är 21 år men blir 22 den 11 september. Jag är föd 1987 i staden ängelholm. Men är uppväxt i Malmö och Vellinge. Min familj består av mamma Petra, pappa Mats och min lille bror Linus. jag har även en katt som heter Lilla Mu. Jag växte upp i Vellinge med båda föräldrar tills jag var 12 år. Då skildes dom och pappa flytade till Stokholm. Jag har hälsat på honom och han oss under åren. För 2 år sedan träffa pappa en kvinna som nu är gravid. Jag ska få ett syskon i maj. Jag tycker det ska bli kul. När jag gick ut grundskolan flyttade jag, mamma och min bror till en ny stad Malmö.

Där började jag gymnasiet på ett program inriktakt på barn. Jag tar studenten från det programet i sommar. Då blir jag barnskötare. Kan jobba på förskola eller fritidshem. Under min utbildning har jag haft praktik på en förskola och ett fritidshem.

 Jag är diagnotiserad med dyslekexi. Det betyder har svårt med att skriva och läsa. Jag förstår engelska när någon snackar med mig och kan snacka engelska själv. Kan även läsa engelska texter. Så det ska gå bra.

 Jag är uppväxt i ett litet samhälle men nära en storstad. Men under min gymnasie tid har jag bot i storstan Malmö.

Jag har sutit barnvakt åt olika familjer sedan jag var 16 år. Under det senaste året har jag varit hos en familj med 3 barn. Jag trivs bra hos dom. Jag får laga mat varje gång och lägga barnen. Vi brukar även pysla mycket. Jag passar dom 2-3 dagar i månaden. Jag ska börja passa i en familj till nu också. Det ska vara någon gång i bland med en flicka på 3 år.

Mina intresen är att måla, brodera och läsa böcker.  Jag har en pojkvän som heter Viktor. Vi har varit tillsammans i 2 år snart.

Jag ser mig som en snäll och varm person. Alltid gillat barn. Enda sedan jag var liten har jag varit inne hos vår granne och lekt med deras mindre barn. Alltid tyckt barn var fasinerande. Har alltid upplevt att barn drass till mig. Tillexempel om man är på stan eller bussen, så ler gärna så barn till en. Vissa tillomed frågar mig saker. Jag har alltid varit lung och stillsam person. Har många vänner som jag tycker om och brukar umgås med. Under hella min uppväxt har folk runtomkring som sakt att jag är en så snäll flicka.

 Är väldigt djurvänlig. Under uppväxten har vi haft 1 hund under 4 år. Men sedan fick vi lämna tillbaka den till kenlen för att mamma blev alärgisk. Jag har haft katt i 2 år. Sedan har ju kompisar haft kaniner och marsvin så har ärfarenhet av det också.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Matilda Östman - the life of

Tänk på särskrivningar, korrekta meningsbyggnader och stor bokstav i början av mening :D Annars jättebra skrivet! :)

2009-03-10 | 22:53:57
http://matildaoestman.blogg.se/
Matilda Östman - the life of

Jaha. Vad roligt :D Tänk på att skriva in för mycket saker som inte hör dit som det där med kompisars djur.. skriv hellre att du har bra vana med djur i din närhet. :) Du kan ju lägga till att du är väldigt bekväm med barn i din närhet och att du känner ett stort ansvar för att de ska ha det så bra som möjligt :) älskar att skriva såna här personliga brev.. hjälp några kompisar med det och min pojkvän som sökte jobb :)

2009-03-10 | 23:07:53
http://matildaoestman.blogg.se/
E

Om detta är menat för familjer i Storbritannien, är det inte bättre att skriva på engelska då så familjerna kan läsa det direkt?

2009-03-10 | 23:22:45
Matilda Östman - the life of

Hehe hoppas det går bra för dig i sökandet :)

2009-03-10 | 23:31:33
http://matildaoestman.blogg.se/
Daniella

Det va bra men du skrev massa onödiga saker. jag höll på med mitt ett tag...tänk på att inte skriva förmycket och att du bara ska skriva sådant du kan översätta till engelska för du ska väl finskriva det sen i engelsk text. för det är ju till engelska familjer du ska skriva det till....du kan också lägga till att du är en glad och positiv tjej som älskar barn och är väldigt tålmodig och älskar utmaningar. hehehe. för det blir ju en stor utmaning om du ska jobba utomlands en hel sommar och inte kan hitta så bra i början.

Och ett bra tips är att du kan fråga någon lärare i skolan du tycker om om dem vill läsa det...för dem kan ge dej råd...

2009-03-11 | 00:16:54
http://missdani.blogg.se/
Leia

Jo, det är ju så med serier, man vill inte att de ska ta slut. Speciellt inte om dom är bra. :P

2009-03-11 | 10:10:51
http://onlyforever.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!