Gruppläsning: Jellicoe Road (inlägg 5)

Hej alla :D Kan innehålla spår av spoliers
 
Denna veckan har vi läst kaptiel 15 till 22 och alla tre älskar Taylor och Jonah som ett par. Vi tyckte att det var svårt och avsluta när vi läste denna veckan också. Det är ju så spännande när dom två skulle åka iväg och leta. Vi har börjat gilla Taylor mer som person.
 
Vad vi förväntar oss av sista delen av boken:
 
Julia(jag):
Jag är så nyfiken på om Taylor och Jonah kommer bli ett par. Kommer dom två hitta hennes mamma och hur ska det gå, bra eller dåligt? Jag väntar in slutet kommer man få svar på alla frågor? Sen mysteriet med Hannah om var hon varit hoppas jag på att få veta. Av Hannah själv också hälst.
 
Zozzo:
Att alla bitar ska hamna på rätt plats. Att slutet ska vara bra och att Taylor och Jonah blir tillsammans.
 
Emme: (tog det emme skrev till mig för tyckte det blev bra skrivit)
Mina förväntningar inför den kommande veckan är ungefär att hitta fler citat, och att slutet blir så bra som jag hoppas på. jag hoppas även att scener som liknar den där de kysser varandra dyker upp, då man verkligen blir glad för Taylors skull. Jag hoppas även att Santiago(?) avslöjar det han sitter och ruvar på djupt inom sig som har med Taylors förflutna att göra. Och, för Guds skull, jag hoppas innerligt att Hannah kommer tillbaka och då med en mycket bra förklaring till varför hon agerade som hon gjorde.
 
Om ni undrar så har vi tre röstsamtal varje söndag på skype om det vi läst. Men nu är det er tur. Vad tyckte ni om veckans händelser och allmäna tankar kring kapitlena och karaktärerna?
 
Hälsningar Julia, Zozzo och Emme
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Zozzo och Emme

SV: Åh, tack detsamma! :D<3

2013-11-09 | 14:45:11
http://bokzoem.blogspot.com




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!