Bokrecension

Killar, kompisar och nya nojor / Goda Gärningar av Cathy Hopkins

Handling:
Nya nojor handlar om Lizzie som fått för sig att hon är tjock. Men i själva värket har hon bara lagt på sig några extra kilon på semstern till Italien. Hon hoppar på dom mest konstiga dieterna som inte funkar så bra för hälsan.

Goda Gärningar handlar om Nesta som framstår som väldigt ytlig. Men hon vill bevisa för sina vänner och familj att det är hon inte. Så hon börjar samla in pengar till olika goda enda mål och möter massa nytt folk hon inte skulle mött annars.

Jag tycker:
Jag har läst denna serien sen den kom ut. Har läst nästan alla böckerna och gillar dom. Dom är roliga och man känner igen sej ibland. Dom berättar om killar och kompis problem. I nya nojor tror jag alla tjejer kan känna igen sej med att inte räka till och inte vara nöjd med sig själv. I goda gärningar så går hon ju ut och gör goda enda mål. det tror jag nog många fast inte licka många som provat på för att hjälpa till i samhället. Jag har inte gjort det.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!