Bokrecension

Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld

Förlag: http://www.gillabocker.se/bocker.htm
Sidor: 251

Baksidan:
Klockan var kvart i ett torsdagen den tolfte april, dagen före den internationellt  inbillande olycksdagen, och jag hade just sågat av den yttersta toppen av min vänstertumme med en elektrisk sticksåg.

Maja skulle aldrig skada sig själv, aldrig avsiktligt som folk verkar tro. Ska man inte få såga av sig en stumpets utan att alla börjar oroa sig? Det vill säga, alla utom Majas mamma. Tvärtom är det Maja som oroar sig för henne. På en fest hon inte är bjuden till träffar Maja tjugoåriga Justin, en superverbal bilmekaninker med rosa byxor, som får henne att glömma allt om frånvarande mammor och avsågade tummar. Men sen läser Maja ett mejl som inte är till henne, ett mejl som gör ondare än alla sticksågar i världen.

Mina ord:
Jag tyckte boken hade en deprimerande underton och det fick en själv och bli på det humöret. Utan man vill ju känna en glädje eller allfall posetift när man läser en bok. Jag tyckte inte heller om att Maja läste sin pappas mejl. inte 1 gång utan minst 2 gånger på 1 dag. Kändes så fel, så fel. Jag trodde även det skulle vara mer kärlek än vad det var. Men annars var ju historien bra och läsvärld. Men nja ingen favorit i hyllan.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!