Bokrecension



Förlag: http://www.rabensjogren.se/ Tack för boken
Sidor: 444
Stjärnor: 5/5

Baksidan:
Vad är egentligen ett perfekt liv? Kan det helt oväntade vara det som visar sig vara det mest perfekta?

Macys sommar ligger framför henne, noggrant planerad, precis som hon vill ha det för att inte förlora kontrollen. Hennes kille åker iväg på "brain camp". Själv ska hon jobba i informationsdisken på biblioteket. Men det blir inte som hon tänkt sig: Pojkvännen vill att de ska ta en paus, och plötsligt dyker ett extra sommarjobb upp på cateringfirman Wish, där det jobbar ett gäng galna typer som Macy verkligen gillar.

Där finns också Wes - tatuerad, konstnärlig, en kille som säger sanningen och som är den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Han är precis allt det Macy inte vill ha, men ändå känner hon sig så bekväm med honom, och lyckligare än på länge. Kan det helt oväntade vara det som är helt rätt?


Mina ord:
I denna boken av Sarah Dessen tar hon upp sorgen till en död förälder, kärlek och relationen mellan förälder och barn och om att vara olycklig eller lycklig. Jag gillade historien om Macy och hennes liv. Hon har en pojkvän som åker bort och då förändras allt. Hon börjar jobba på en catering firma och får många nya vänner som visar henne andra saker än det hon är van vid. Macy lär känna Wes. Med honom kan hon snacka om sin döda pappa, vilket inte alls går med sin mamma. Hennes mamma stänger in sig i jobb. Jag ville att Macy skulle väja Wes under hella bokens gång.

Boken är riktigt beroendeframkallande och bra skriven, precis som den första jag läste av Sarah Dessen. Igår läste jag i stort sätt hela dagen och ville inte lägga den ifrån mig. Så nu ser jag fram i mot fler böcker av denna underbara författare. Finns inga fler på svenska än, men när det kommer då vill jag läsa dom andra också.

Jag rekommenderar denna bok till er tjejer där ute som gillar ungdomsböcker. Du kommer bli fångad i din läsning redan på första sidan. Det blev jag.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!