Bokrecension



Förlag: http://www.wahlstroms.se/
Sidor: 203
Poäng: 5/5

Baksidan:
Ända sedan blixten slog ner i sjukhuset dagen då hon föddes har hon haft otur. Vart hon än går råkar hon ut för missöden och det är därför hon är så glad över att få flytta hem till sin moster och hennes familj i New York. Oturen kan väl ändå inte följa efter henne ända dit?Men oturen har definitivt följt efter Jinx vilket skapar problem för hennes kusin Tory, som inte är glad över att familjens svarta får har flyttat in hos dem. Den vackra, glamorösa Tory döljer en farlig hemlighet och Jinx börjar inse att det inte bara är otur hon har flytt ifrån utan något mycket ondskefullare och förbannelsen hon har levt under i hela sitt liv är kanske det enda som kan rädda henens liv.


Mina ord:
Jag är så glad att jag fick denna boken av B Walströms. Älskar värkligen Meg cabots böcker. Jag älskar nog dom för att dom är så verkliga i karaktärerna och man känner igen sig i mycket av dom. Det jag gillade famförallt med denna är att hon är en häxa och häxafären dom besöker. Skuma är att det inte alls framkommer på bokens baksida att hon är en häxa. Så det var en glat överaskning. Sen en typisk sak för Meg Cabots böcker är att huvepersonen inte ser när killen är kär i henne. Utan oftast tar det till slutet för henne och inse det. Det gör mig inget alls, det gör ju bara boken spänande för och se hur allt ska lösa upp sig.

Så nu hoppas jag bara att Avalon High ska komma i bok på svenska :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!