Bokrecension

Feber av Maggie Stiefvater



Först kom Vampyrerna, sen änglarn. Nu är vargarna här ...


Tänkt för 15 +
sidor:
ca 300
Ganger: Paranormal Romans

Bokens handling: Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde vara lycklig. Men det är hon inte. En våldsam feber rasar i hennes kropp och för varje dag som går växer vargen inom henne sig allt starkare och hotar att ta över hennes kropp. Kommer hon att förvandlas när vintern kommer?

Samtidigt dras Isabel, som redan har förlorat sin bror till vargarna, obönhörligt till flokens senaste medlem, den farligt sexiga Cole. Men Cole är inte att lita på. Han kämpar för att förbli varg för att glömma sitt förflutna. Ett förlutet som kan innebära slutet för vargarna i Mercy Falls ...

Om författaren, Maggie.

Maggie Stiefvater bor i Virginia tillsammans med sin man och deras två barn. Förutom att skriva böcker tycker hon om att teckna och hon är dessutom mycket musikalisk och spelar flera instrument. Hon har även gjort en vido triler för sin bok om Feber och en för första boken Frost.

Frost:



Feber:
http://www.youtube.com/watch?v=VBLDr0M_Ecw
Vido

Mina ord:
Den andra boken i serien om vargarna. Jag läste den första i sommras (frost) och blev fast. Åter igen är jag fast. Längtade efter andra boken och nu har jag fått chansen att läsa den. älskar framsidan och baksidan av boken, väldigt fint ritade. Texten i boken är liten men går att läsa endå. Bara lite mer konsentration än vandligt. Historien är genom tänkt och väldigt bra. Man märker att visa svar man ville ha i 1an kom med i 2an. Så nu längtar jag till 3an kommer.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!