Bokrecension

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson


Ganger: Kärlek, ungdoms bok
Sidor: 298
Betyg: 4/5
Förlag: Gilla Böcker

Bokens baksida:
"Jag inser att jag legat naken och tätt intill, varm och yrvaket glad. Och medan jag fnissat av hans kittlande andedräkt har han tänkt att han inte längre vill"

Olivia är dumpad. John vill inte längre vara ihop och hon fattar inte hur hon ska kunna överleva ensam. Vem är hon utan John, utan det perfekata förhålandet? Är hon verkligen en sån som bara kysser den hon älskar? Eller är det så enkelt som Danijel säger - att man ska skratta när man är glad, skrika när man är ledsen och ligga när man är kåt? Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag är en träffande, ifrågasättande, het ungdoms roman om att lyssna mer på sin kropp än på ryktena som sprids.

Mina ord:
Boken var skriven i dagboks form. Vilket gör att den går snabbt att läsa. Kapitlena är max 2 sidor långa. Det händer mycket och man funderar på vem ska hon välja eller kommer han tillbaka? Väldigt rolig var den också. Vilket är bra och på något sätt får den en att må bra. Jag rekomenderar denna boken till alla som gillar ungdomsböcker.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Henningcarmen

Thank you for the informative website

2011-08-23 | 13:50:24
http://henningcarmen.blogyears.com




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!