Bokrecension



Förlag: http://www.gillabocker.se/
Poäng: 3/5 sjtärnor

Baksidan:

Rakel är 17 år och sjunger i kyrkans ungdomskör när det ofattbara sker – hon blir headhuntad till Idol. Några år senare toppar hon hitlistorna och lever sitt liv som världsstjärnan “Miracle”, ett liv andra bara drömmer om. Men en dag får hon ett mail från det förflutna ...

En skildring av stjärnglansens baksida. Om drömmar och hård verklighet, och om att våga lita på sin egen röst.

 

Mina ord:

Boken är bra och ungdoms aktuel. För mig som ser alla dessa Idol och True Talent tv programen, så är boken intresant och få följa med bakom kuliserna. Man får lite av det i boken. Jag förstår det rätt är Rakel från Norge och jag har aldrig läst en bok innan från Norge. Något nytt. Den gick snabbt att läsa och jag gillar boken, man får en känsla av socker drika i magen som bubblar för den handlar om något helt anorlunda än andra böcker. Om man ska sätta fingret på vad det är som är anorlunda är det ju att den handlar om en artist på väg upp samtidigt som man går paralet med hennes kända liv som artist. Hur idol resan går är nog mest intresant. Något jag märkte var att man viste inte alls hur boken skulle sluta. trodde nog det skulle sluta mitt i och det kändes faxtiskt som den gjorde det. Fanns inget riktigt slut. Därför drogs betyget ner till 3 sjtärnor. Om förfataren avslutat den bra och mer ett riktigt slut hade den fått en 4a. Men klart läsvärd. Sådan må bra bok.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!