Bokrecension

Titel: Kär i kärleken
Förfatare: Lina Forss
poäng: 5/5

Flytten till London blir början på en rad förälskelser. Men är Timmy verkligen kär i Måns, Willie, Paul eller John, eller hon helt enkelt är kär i kärleken?

Timotej af Liljas styvpappa bestämmer att familjen ska flytta till London. En dröm för många, men för Timmy är tillvaron inte bara en dans på rosor. I skolan är det inte helt givet vilket kompisgäng hon platsar i eller vem hon kan anförtro sig åt. Och i sin lilla våning i fashionabla Chelsea ältar, gläds och sörjer hon kärleken. För så här är det: Timmy blir kär. Ofta. Hon söker sig till killar och hon söker sig bort från ensamheten. Men är Timmy verkligen är kär i Måns, Wille, Paul eller John, eller är hon helt enkelt kär i kärleken? Livet i London är en känslomässig berg-och-dalbana: Underbart och komplicerat, nattsvart och svindlande!

Med sitt framgångsrika författarskap i bagaget debuterar nu Lina Forss som ungdomsboksförfattare med en sidvändare som utlovar romantik och storstadsliv!

Precis som titlen säger fick denna boken mig att bli kär i kärleken samtidigt som man kanske inte ska drömma så himla mycket eller tro så mycket. Denna tjejen flyttar till London och träffar killar till höger och vänster. Till slut tror man att hon hittat kärlken på riktigt, men det vissar sig inte vara så lätt som man tror. Boken är lätt och träff säker. Man känner igen sej och skrattar mycket. Jag sträk läste denna i höstas någon gång. Det är lätt att känna igen sig för jag är nog precis lika naiv som tjejen i boken. Så boken lärde mig att inte vara det. Träffa en kille göra något och sen ångra sej eller gråta floder för att det inte alls gick bra. Även oron oo ska han svara nu och allt det där. det ska komma en 2a till våren och jag kan säga att den längtar jag efter. Språket var lätt och bra. Med tanke på att tjejen i boken är kär i att vara kär så får jag nog säga att jag med lätt blir så. Man vill så gärna ha känslan i kroppen och att bli besvarad. Karaktärena i boken är bra. Mamman och broren och även hennes tjejkompisar. Även dom gör boken och att hon träffar den killen som jag trode skulle bli äkta kärlek. Så i hel het läs och njut..