Bokrecension - Sommar för evigt

Recensions ex
Förfatare: Jenny Han
Titel: Sommar för evigt

Belly har haft två stora kärlekar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon valde Jeremiah. Jeremiah som alltid funnits där och som aldrig svikit henne. Och efter att ha varit oskiljaktiga i snart två år – de går till och med på samma college nu – är Belly säker på att Jeremiah är hennes livs kärlek. De bestämmer sig för att gifta sig på stranden i Cousins.
Då dyker Conrad upp. Conrad som svek, men som fortfarande älskar henne. Plötsligt är de där igen, alla tre, i huset vid havet, och Belly börjar tveka. Kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad? Belly tvingas konfrontera sina känslor för Jeremiah och Conrad och inse vad hon kanske alltid vetat: någons hjärta kommer att krossas.

Då vet jag vem Belly har valt och allt är slut. Fick vänta ett år på slutet och helt klart värlt det. Även om man gärna ville ha slutet så gärna för ett årsedan också. Föra året läste jag 1an och 2an på raken, så jag bröt inte tradisonen och läste alla 3 i rad även denna gången. Karaktär vis så gillar jag ju Belly och Jermaia som mest. Även denna boken utspelar sig på sommaren i deras stora hus vid stranden. Det blir så sommrigt som det kan bli och du lär inte bli besviken på det. Man behöver ju inte läsa denna på sommaren men säkert ett plus för att det är på sommaren i böckerna. Men jag skulle mycket väll kunna krypa upp i sängen mitt i vintern och läsa om dom någon gång. Har du inte läst serien så gör det. Jag älskar boken men kommer inte säga mer för då avslöjar jag möjligt slutet för er som inte läst den och det blir kanske inte så kul.