Bokrecension - Resten får du ta reda på själv

 
Förlag: Bonnier Carlsen
Förfatare: Laruen Oliver
Titel: Resten får du ta reda på själv
Sidor: 475
Poäng: 4/5 stjärnor
 
Baksidan:
Det är den 12 februari, fredagen före Alla Hjärtans Dag, och skolan firar "Cupid Day" med att eleverna skickar rosor till varandra. En toppendag för Sam och hennes kompisar - de är skolans fruktade innegäng och får flest rosor av alla. Dagen avslutas med en stor fest. Klockan 00:40 dör Sam. Hennes liv är slut, över, finito. Allt blir svart. Men så ringer väckarklockan och det är den 12 februari. Igen. Var allt en mardröm? Nej, tyvärr inte. Men vad är det då? Läs så får du veta!
 
Mina ord:
Denna boken är inte så förutsäg bar som jag trodde. Utan långa händelserika kapitel och ett slut som överaskar. Man skulle kunna tro att alla dom 7 dagarna ska se lika dana ut, men nej då. Händer olika saker varje dag för henne och det är bra, då vill man fortsätta läsa.
 
Denna boken ska även bli film och det ser jag fram imot. Det blev en riktig bra bok då kan det bli en bra ungdomsfilm också. Boken fick en att tänka till, vad skulle jag göra om jag kunde leva om min dag tills den blev rätt? Det satt jag och fråga satte mig under bokens gång.
 
Tog en bra tid att läsa boken dock. Stor text är bra i en bok. Men att den var så tjock och mycket text gjorde att det tog månader för mig att läsa boken. Jag kunde läsa i 2 timmar och det känndes som jag aldrig kom framot.
 
Det är ju även en inbakad kärleks historia i boken och det är ett stort plus. Alla som känner mig vet ju om att jag älskar en bra kärlekshistoria. Karaktärerna i boken är realistiska och man kan se dom framför sig att dom finns i verkligheten. gran killen som alltid funnits där även när huvud personen dissar honom. Populära killen som är sportig och har en av dom populära tjejerna (huvudpersonen) så dom blir the power cuppel. Huvud personen är den populära mean girlen som blir snäll. och the mean girls så klart. Även dom utsatta som är mobbade. Vilket i slutändan huvud tjejen ska rädda, för att kunna gå vidare.
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!