Bokrecension - Expert på att rodna

 
Min bok
Titel: Expert på att rodna
Författare: Katarina von Breow
Förlag: Raben och sjögren
Sidor: 304
Poäng: 2/5 stjärnor
 
Handling:
 
När hennes mamma flyttar ihop med sin nya kärlek måste Natalie följa med - ut på landet till en ny skola, med nya gäng som inte alls är som hennes gamla. På köpet får hon också en ny "bror", Jerker, spännande, snygg - "en sextontaggare", säger tjejerna i klassen. Natalie dras in i hans trollkrets och märker hur känslorna sjuder och gnistrar i henne. Är hon kär? Är det så här det ska vara?

En stark och levande roman om pirrig förälskelse, fylld av
omtumlande händelser och intressanta personer.
 
Mina ord:
Nja denna var nog ingen bok för mig. Seg och handlade för mycket om att Natalie  var i stallet och lärde sig rida och ta hand om hästar. Natalie och hennes mamma flyttar till sin mammas kille och då blir ju hon styvsyskon med sonen som är ett år äldre. Han stöter på henne och hon går med på det. Men hon är ju inte så kär egentligen utan följer bara med i hans svängar. Vilket till mig känns dumt och fel om hon inte känner något för honom.
 
Det är trotts allt en katarina von bredow bok så språket är det inte fel på, på något håll. Mycket bra som vanligt . Kan rekommendera denna boken till dom som gillar hennes böcker eller vill läsa en okej ungdoms bok.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!