Bokrecension - Himlen börjar här

 
rec-ex
Förlag: Gilla Böcker
Titel: Himlen börjar här
Förfatare: Jandy Nelson
Poäng: 3/5 stjärnor
 
Baksidan:
Lennie är sjutton år och lever ett tryggt liv i skuggan av sin utåtriktade syster Bailey. Men när Bailey plötsligt dör förändras Lennies liv dramatiskt. Förlamad av sorg drar hon sig undan alla i sin närhet, men vad gör man när man plötsligt drabbas av passionen? Jandy Nelsons debutroman är en svindlande kärlekshistoria om saknad, förälskelse och förbjudna känslor.
 
Mina ord:
Jag har sagt i säkert 1 och halft år att jag ska läsa denna boken och nu har jag det. Den var tung men samtidigt hade den roliga bittar också. Boken tar upp ämnet sorg och kärlek. Jag har inte förlorat någon nära familjemedlem, så jag kan nog fortfrande inte sätta mig in i en sorg men kanske lite bättre efter denna boken.
 
Lennie är en osäker tånåring som växer i självförtrondet under bokens gång. Jag är glad att hon växte och inte gick baklänges och stängde in sig helt i sig själv. För det kan ju också hända under en sog. Så imed att hon gick framot vill jag ge henne en elåge för det. Hennes mormor och hennes trägård gillade jag mycket. Killarna i boken fanns det ingen speciell jag såhär föll för, dom var okej och bra för berätelsen.
 
Denna boken är för dej som vill läsa någon lite mer tyngre tånårsbok.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!