Bokrecension - Wallflower

rec-ex
Titel: Wallflower
Förfatare: Stephen Chbosky
Förlag: Gilla Böcker
Poäng: 4/5 sjtärnor
 
Baksidan:
Under sitt första år i high school går Charlie från att iaktta till att delta. Med naiv skärpa beskriver han utvecklingen från ensamhet till vänskap, förälskelse och sexuella irrfärder. Från förträngning till förlamande insikt. Wallflower (The Perks of Being a Wallflower) har sålts i över en miljon exemplar i USA och toppat New York Times Bestsellers List. Stephen Chbosky har även skrivit manuset till filmatiseringen av boken. Filmen The Perks of Being a Wallflower har tilldelats ett flertal stora filmpriser och fängslat biobesökare världen över (utk. på dvd i Sverige 2013).
 
Mina ord:
Jag såg filmen i början av januari och gillade den så himla mycket och kan säga gillar boken lika mycket. Den är skriven i brev form. Så i början av boken får man läsa mellan raderna men destu mer man kommer in i boken blir det mer detaljerat och längre kapitel. Mycket bra uppläg. Förfataren skriver på ett bra berättar sätt som fångar in mig och får mig att älska dom tre karaktärerna riktigt mycket. För att första gången kommit ut 1999 så är den riktigt bra och väll skriven. Ljupet finns och stämningen går upp och ner. Så verje gång Charlie hade lov förutom sista kunde det faxtiskt bli lite små segt men endå inte. Har du missat denna romnanen så gör inte det. Det är en bra ungdomsbok bladvändare.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!