Bokrecension - Far from You

 
Min bok
Titel: Far from you
Förfatare: Lisa Schroeder
Förlag: Simon Pulse
Sidor: 354
Poäng: 5/5 stjärnor
Språk: Engelska
 
Handling:
Lost and alone...down the rabbit hole.

Years have passed since Alice lost her mother to cancer, but time hasn't quite healed the wound. Alice copes the best she can by writing her music, losing herself in her love for her boyfriend, and distancing herself from her father and his new wife.

But when a deadly snowstorm traps Alice with her stepmother and newborn half sister, she'll face issues she's been avoiding for too long. As Alice looks to the heavens for guidance, she discovers something wonderful.
 
Mina ord:
Jag har funderat länge på om jag skulle läsa Lisa Schroders värs böcker. Idag är jag så glad jag läst denna och att jag har dom två andra väntandes på mig. Älskar denna från början till slut. Fast det bara är på värs känns den som en hel bok. Den är så fin skriven och språket är vackert.
 
Älskar kärlekshistorien med henne pojkvän och hur relationen mellan Alice och sin styv mamma går från 0 till 100 % bra. Hur dom utvecklas och börjar prata och öppna upp sig för varndra under olyckan sen.
 
Första halvan av boken är om Alice och hennes vardags liv. Andra halvan är olyckan. Jag gillar båda bitarna jätte mycket. Hennes styv mamma förlorar sina tår av kylan och jag säger bara oj så hemskt. Kan inte äns föreställa mig det. Kan ni?
 
Jag vill rekomendera denna till alla. Det är den bästa boken jag läst i år och idag kom jag på mig själv med att sakna den och vilja ha mer. Önska boken var längre.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!