Bokrecension - Blunda och hoppa

 
Rec-ex och vinst
Titel: Blunda och hoppa
Förfatare: Sarah Dessen
Förlag: Raben&sjögren
Sidor: 365
Poäng: 4/5 sjtärnor
 
Baksidan:
Remy är en ganska cynisk, lite bitchig tjej som tycker att relationer är bäst om de är korta och utan engagemang. Hon tar aldrig några risker, hon har noll tillit till människor, och hon är expert på att göra slut. Kanske har det någonting att göra med att hennes mamma är inne på sitt femte äktenskap och på att hennes pappa är död. Men så träffar hon Dexter, en musikerkille som inte alls är hennes typ. Tror hon.
 
Mina ord:
Denna är inte min favorit av dom 4 böckerna som kommit ut på svenska av Sarah Dessen. Men samtidigt inte den jag gillat minst. Remy är den populära tjejen som inte tror på kärleken men endå haft en hel lista med killar bakom sig. Hon träffar Dexter och saker ändras på bara några veckor. Hon blir stört förälskad, fast att hon inte vill inse det. Remy är nog ingen tjej jag skulle vilja ha som kompis men är intrasant att följa i en bok. Jag lyssnade på denna i våras som ljudband och gillade den. Kan säga att andra gången nu känndes det som en omläsning och den blev bara bättre. Så andra gången var den bättre än första. Denna är lika sommrig som dom andra böckerna och det känns som att Dessen kör på samma konsept. tjejen slutar high school, har lite fmailje problem, och så möter hon en kille som förändrar henne till det bättre. Någon mer än jag som reagerat på detta? Jag rekomenderar denna till er som vill läsa sommar böcker med kärlek i.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!