Bokrecension - Järnkonugen

Rec-ex
Titel: Järnkonugen
Förfatare: Julie Kagawa
Förlag: Harlequin
Sidor: 384
Poäng: 4/5 stjärnor
 
Baksidan:

Det har känts som att något varit lite udda med Meghan ända sedan hennes pappa mystiskt försvann tio år tidigare. Hon har aldrig riktigt passat in i skolan, eller i hemmet. När en mörk främling börjar betrakta henne på avstånd, och hennes bäste vän blir märkligt överbeskyddande, inser Meghan att något är på väg att hända.

Men hon hade aldrig kunnat gissa sig till sanningen: att hon är en mytisk älvkonungs dotter och en pjäs i ett blodigt krig. Meghan kommer nu att få reda på hur långt hon är beredd att gå för dem hon älskar, och för att stoppa en ondska som ingen magisk varelse någonsin vågat sätta sig upp emot.

Och hon kommer också att få veta hur det känns att finna kärleken i en ung prins som hellre vill se henne död än låta henne komma honom nära …

 

Mina ord:

Oj vilken överaskning denna boken blev. Jag fastnade ganska så snabbt för boken och dess handling. Meghan lever ett vanligt tånors liv i Usa och helt plötsligt drass hon in i en värld där först och fremst alver bor. Hon ska hitta sin bror som blivit kidnapad. Det som förvånade mig mest är att det är så mycket olika djur och varelser som dycker upp under bokens gång. Allt från tomtar till katter. Det är mycket späning och känns inte som en lugn stund knapt i boken för det händer något hela tiden. Det är ju även en fin kärlekshistoria i boken och den gillar jag. Så jag tycker denna var riktigt bra och ser fram i mot uppföljarna som står i min olästa hög. Jag rekomenderar denna till er som vill läsa en bok med mycket övernaturligt som händer.

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


FrökenTV, bloggen om tv och film

svar: hm får kolla in vad baby daddy är. Har aldrig sett det :)

Svar: Ja gör det :) Det är med han lille brorn från Kyel xy :P
Julia

2013-06-02 | 21:01:07
http://efji.blogg.se/
lydiamolins.blogg.se

Låter som en bra bok! :)

Svar: ja, kan rekommendera den :)
Julia

2013-06-03 | 21:17:33
http://lydiamolins.blogg.se/
FrökenTV, bloggen om tv och film

svar: tack Julia <3 :)

Svar: Var så lite så, tyckte det blev fint med rött <3
Julia

2013-06-05 | 23:11:24
http://efji.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!