Bokrecension / Ljudband / This Lullaby

Jag gillar det nya lila omslaget
Ljudband
Titel: This Lullaby
Förfatare: Sarah Dessen
 
In Sarah’s Words:
Raised by a mother who’s had five husbands, eighteen-year-old Remy believes in short-term, no-commitment relationships until she meets Dexter, a rock band musician.
 
Baksidan:
When it comes to relationships, Remy doesn’t mess around. After all, she’s learned all there is to know from her mother, who’s currently working on husband number five. But there’s something about Dexter that seems to defy all of Remy’s rules. He certainly doesn’t seem like Mr. Right. For some reason, however, Remy just can’t seem to shake him. Could it be that Remy’s starting to understand what those love songs are all about?
 
Mina ord:

Jag gillade denna jätte mycket får jag säga. Annars har jag bara läst Sarahs böcker som är översatta till svenska. Men denna kom upp till topp 2. Denna kommer att komma ut på svenska i sommar, så då ska jag även läsa den på svenska. Det ser jag fram i mot.
 
Tycker huvudpersonen skiljer sig mycket från dom andra huvudpersonerna förfataren haft i sinna böcker. Remy är bitchig och framot men har endå¨en mljuk sidda hos sig. Pågrund av sin mamma tror hon nog inte så mycket på sanna kärleken, men hon har haft många killar under åren. Men så träffar hon Dexter och hon förändras. Så när boken börjar är Remy en person och under boken gång gör hon en stor resa. Som jag ser som posetift.
 
Som vandligt är Sarah Dessens böcker väll skrivna och djupa och karaktärerna är genomtänkta och äkta. Jag ser fram i mot fler böcker av henne.
 
Läsar rösten på ljudbandet var bra förutom ibland när skulle föreställa Dexter.
 
Så är du ett Sarah Dessen fan eller bara gillar bra ungdoms böcker så rekomenderar jag denna till dej.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!